Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Uygulama Eğitiminde Öğrenci, Okul Ve Hastane Açısından Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Çalıştayı Düzenlendi.

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve S.B. İzmir Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği işbirliği ile “Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Uygulama Eğitiminde Öğrenci, Okul ve Hastane Açısından Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri” temalı çalıştay 23 Şubat 2017 tarihinde gerçekleştirildi.

SBÜ Dr. Suat Seren Göğüs Hastalıkları ve Cerrahisi EAH konferans salonunda gerçekleştiren Çalıştay’ın başkanlığını Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bumin Nuri DÜNDAR, İzmir Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Doç. Dr. Ahmet Emin ERBAYCU, Hemşirelik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Yasemin TOKEM, Uzm. Hülya VURAL ve Uzm. Nurdan ÇAMLIBEL yaptı. Çalıştay İzmir İl Sağlık ve Halk Sağlığı Müdürlüğü Yetkilileri, Kuzey ve Güney Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği’ne bağlı hastanelerin Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürleri, Kamu/Özel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenleri, öğrenci temsilcileri, eğitim hemşireleri, klinik çalışan hemşireleri, İzmir Kâtip Çelebi, Ege, Dokuz Eylül ve Ekonomi Üniversitesi Hemşirelik ve Ebelik Bölümü Öğretim Elemanları ile öğrenci temsilcileri olmak üzere 120 kişinin katılımı ile gerçekleşti. Çalıştayda Meslek Lisesi ve Yüksekokul öğrencilerinin hastanelerde yaptıkları staj/klinik uygulamalarında öğrenci, okul, hastane ve kurumda çalışanlar açısından yaşanılan sorunlar interaktif bir ortamda tartışıldı.

Açılış konuşmasını yapan İzmir Kuzey KHB Genel Sekreteri Doç. Dr. Ahmet Emin ERBAYCU, İzmir’de yoğun ve artmakta olan bir sağlık hizmetinin olduğunu ve bu hizmetlerin yanı sıra hastanelerin eğitim amaçlı da hizmet verdiğini ifade ederek şöyle konuştu: “Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerini hastanelerimizde misafir ediyoruz. Onların eğitimlerinde özellikle pratik üzerinde duruyoruz. Bu çalıştayda Kâtip Çelebi Üniversitesi ile birlikte konuyla ilgili paydaşlarımızla bir araya gelerek fikir alışverişi yapabilmeyi amaçladık. Çıkarımda bulunacağımız konular ise bizden eğitim hizmeti alan öğrencilerimize ne kadar yardımcı olabiliyoruz, hastane, okul ve öğrenci tarafında neler yaşanıyor sorularıdır. Sizlerin güzel katılımını görmek bizim için memnun edici ve buradan çıkacak olan sonuçlar çok önemli. İştirakleri ve katkıları için katılımcılarımıza, Çalıştaydaki emekleri için de Kâtip Çelebi Üniversitesi ve tüm organizasyon kurulu üyelerine teşekkür ediyorum” dedi.

Çalıştayda İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı  Prof. Dr. Bumin Nuri DÜNDAR konuşmasına çalıştayın düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür ederek başladı ve “Sağlık sektörünün en vazgeçilmez öğesi hemşirelerdir. Sağlığın eğitim boyutu çok önemli. Sahada öğrencilerin yaptığı herhangi bir hata hepimize mal olabilmektedir. Bu durumu kimse istemez elbette. Eğitim sadece teorikle olmuyor ve mutlak suretle iyi bir pratik eğitim almaları gerekiyor. Bizim üniversitemizin bir hastanesi olmadığı için Sağlık Bakanlığı’nın hastanelerini kullanmaktayız. Hastanelerde aşırı öğrenci yoğunluğunun olması bir sorun ancak öğrencilerin pratik eğitimlerinin sağlanması gerekiyor. Karşılıklı yürüttüğümüz bir ilişki var ve bu ilişki içerisindeki sorunları konuşmamız çözüm açısından çok önemli. Bu çalıştayın önemli çıkarımlar elde edilmesine olanak sağlayacağına inanıyorum.” dedi.

İstatistiksel bilgiler eşliğinde okullardaki eğitim durumundan söz eden İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Yasemin TOKEM “Sağlık hizmetlerinin kaliteli ve güvenli sunulmasında mezun olan hemşire profilinin bu amaçları karşılayacak düzeyde ve bilinçte olması gerekmektedir. Sağlık personelinde Sağlık Bakanlığı’nın 2023 yılı için ulaşılmayı hedeflediği sayı 315.000 civarında olarak açıklandı. Bu hedeflere ulaşılması amacıyla ÖSYM tarafından üniversitelere ve M.E.B’e bağlı liselere yüksek kontenjanda öğrenci alındı ve bu eğitim kalitesini olumsuz etkiledi. Lisans kontenjanları son 20 yılda 21.8 kat, toplam öğrenci sayısı 19.7 kat artarken öğretim üyesi sayısındaki artış 8 kat; öğretim elemanı sayısındaki artış ise 8.7 kat oldu. Hemşire öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayı 1996-1997 öğretim yılında 58 iken 2015-2016 öğretim yılında 74’dür. Artan öğrenci sayısı eğitim programlarındaki teorik derslerde bir şekilde tolere edilebilirken, uygulama  alanlarında yaşanan sıkıntılar giderek artmaktadır. Sorunların dile getirilmesinde ve çözümünde önemli girişimlere vesile olacağını düşündüğüm bu çalıştayın verimli olmasını ve amacına ulaşmasını  diliyorum.” dedi.

Çalıştay açılış konuşmalarının ardından katılımcılar Hastane,  Öğrenci, Okul,  ve Kurumda Çalışanlar Açısından Sorunlar olmak üzere dört gruba ayrılarak farklı salonlarda toplantılar gerçekleştirdi. Katılımcıların toplantı konuları ile ilgili belirlediği sorunlar, görüşler ve öneriler tartışıldı. Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri ile ilgili Grup Çalışmaları Sunumları yapıldı ve hazırlanacak olan çalışma grubu raporlarının ilgili ve yetkili birimlerle paylaşılacağı ifade edilmesiyle çalıştay sona erdi.


HABER İLE İLGİLİ RESİMLER

Başa Dön